همكاران ارجمند!
يكي از اهداف ميان مدت از اجراي طرح مرجعيت چنين اعلام شده است:
تعیین استادان سرآمد در 20 حوزه از حوزه های تخصصی زبان و ادبیات عربی در کشور،
و تقدير از آنان در برنامه سالانه مجمع عمومي انجمن ايراني زبان و ادبيات عربي،
به منظور ایجاد رقابت سالم علمی در میان استادان و محققان این رشته،
بویژه استادان و پژوهشگران جوان.
با توجه به اين كه عملا برخي از استادان سرآمد رشته ما عمدتا از روي تواضع حاضر به خوداظهاري و تكميل و ارسال فرم شركت در فراخوان نيستند، در اين صفحه از شما خواهشمنديم مرجع و چهره سرآمد مورد نظرتان را در حوزه اي كه در آن متخصص هستيد پيشنهاد دهيد. اين پيشنهادات با نام شما جمع آوري و توسط هيأت داوران طرح بررسي خواهد شد.
---------------------------------------------------------
|
حوزه |
نام پیشنهاد دهنده |
نام سرآمد پیشنهاد شده |
دلیل سرآمدی |
-
|
زبانشناسی عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
آموزش مهارت های زبانی عربی |
سمانه نقوي |
مسعود فكري |
|
عيسي متقي زاده |
مسعود فكري |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
آموزش ادبیات عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ترجمه عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
صرف و نحو |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
بلاغت |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
عروض و قافیه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
تاریخ ادبیات |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ادبیات جاهلی تا عباسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ادبیات میانه و اندلس |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ادبیات معاصر |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
گفتمان کاوی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
نشانه شناسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
سبک شناسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
معناشناسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
نقد ادبی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ادبیات تطبیقی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ادبیات داستانی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
ادبیات پایداری |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
روش تحقیق در زبان و ادبیات عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|