همكاران ارجمند!
يكي از اهداف درازمدت از اجراي طرح مرجعيت چنين اعلام شده است:
شناسايي و اعلام استادان سرآمد در 20 حوزه از حوزه های تخصصی زبان و ادبیات عربی در جهان
برای تشخیص مرزهای دانش در این رشته علمی.
---------------------------------------------------------
در اين صفحه از شما خواهشمنديم مرجع و چهره سرآمد جهاني مورد نظرتان را در حوزه اي كه در آن متخصص هستيد پيشنهاد دهيد. اين پيشنهادات با نام شما جمع آوري و توسط هيأت داوران طرح بررسي خواهد شد.
---------------------------------------------------------
|
حوزه |
نام پیشنهاد دهنده |
نام سرآمد پیشنهاد شده |
دلیل سرآمدی |
|
زبانشناسی عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آموزش مهارت های زبانی عربی |
عيسي متقي زاده |
طعيمه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آموزش ادبیات عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ترجمه عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
صرف و نحو |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
بلاغت |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
عروض و قافیه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تاریخ ادبیات |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات جاهلی تا عباسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات میانه و اندلس |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات معاصر |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
گفتمان کاوی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نشانه شناسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سبک شناسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
معناشناسی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نقد ادبی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات تطبیقی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات داستانی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات پایداری |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
روش تحقیق در زبان و ادبیات عربی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|